Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?
Guru-guru yang mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua sering menjadikan buku teks sebagai panduan untuk menyampaikan pengajaran. Ketika mengajar tajuk penekanan kata dalam kata majmuk, guru-guru sering menghadapi masalah. Banyak tajuk yang terdapat dalam teks tentang sebutan bahasa Inggeri...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/34223/1/Jilid_19_Artikel_06.pdf http://eprints.usm.my/34223/ http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2006.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
id |
my.usm.eprints.34223 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.usm.eprints.34223 http://eprints.usm.my/34223/ Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students? B. Dickerson, Wayne LB2300 Higher Education Guru-guru yang mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua sering menjadikan buku teks sebagai panduan untuk menyampaikan pengajaran. Ketika mengajar tajuk penekanan kata dalam kata majmuk, guru-guru sering menghadapi masalah. Banyak tajuk yang terdapat dalam teks tentang sebutan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua, namun tidak ada yang menyatakan tentang penekanan kata dalam kata majmuk (kata nama, kata bilangan, kata adjektif, kata kerja) dan pembinaan kata kerja yang terdiri daripada banyak kata. Penerbit Universiti Sains Malaysia 2004 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/34223/1/Jilid_19_Artikel_06.pdf B. Dickerson, Wayne (2004) Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students? The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 19 (1). pp. 1-16. ISSN 2289-9057 http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2006.pdf |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
building |
Hamzah Sendut Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Sains Malaysia |
content_source |
USM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.usm.my/ |
language |
English |
topic |
LB2300 Higher Education |
spellingShingle |
LB2300 Higher Education B. Dickerson, Wayne Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students? |
description |
Guru-guru yang mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua sering menjadikan buku
teks sebagai panduan untuk menyampaikan pengajaran. Ketika mengajar tajuk penekanan kata
dalam kata majmuk, guru-guru sering menghadapi masalah. Banyak tajuk yang terdapat dalam teks
tentang sebutan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua, namun tidak ada yang menyatakan tentang
penekanan kata dalam kata majmuk (kata nama, kata bilangan, kata adjektif, kata kerja) dan
pembinaan kata kerja yang terdiri daripada banyak kata. |
format |
Article |
author |
B. Dickerson, Wayne |
author_facet |
B. Dickerson, Wayne |
author_sort |
B. Dickerson, Wayne |
title |
Should We Teach Construction Stress
To Esl/Efl Students? |
title_short |
Should We Teach Construction Stress
To Esl/Efl Students? |
title_full |
Should We Teach Construction Stress
To Esl/Efl Students? |
title_fullStr |
Should We Teach Construction Stress
To Esl/Efl Students? |
title_full_unstemmed |
Should We Teach Construction Stress
To Esl/Efl Students? |
title_sort |
should we teach construction stress
to esl/efl students? |
publisher |
Penerbit Universiti Sains Malaysia |
publishDate |
2004 |
url |
http://eprints.usm.my/34223/1/Jilid_19_Artikel_06.pdf http://eprints.usm.my/34223/ http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2006.pdf |
_version_ |
1643708145651941376 |