Kajian ke atas sikap para pelajar terhadap kaedah pembelajaran bermodul menggunakan modul pembelajaran kendiri kartografi

Dalam dunia pendidikan, terdapat pelbagai kaedah pembelajaran baru telah diperkenalkan termasuklah kaedah pembelajaran yang menggunakan pendekatan pembelajaran bermodul secara kendiri. Kajian ini adalah bertujuan untuk mengkaji sikap para pelajar terhadap kaedah pembelajaran menggunakan modul pem...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jusoh, Suriawati
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/3012/1/SURIAWATI%20BT%20JUSOH%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3012/2/SURIAWATI%20BT%20JUSOH%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3012/3/SURIAWATI%20BT%20JUSOH%20-%20fulltext.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3012/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
Language: English
English
English
Description
Summary:Dalam dunia pendidikan, terdapat pelbagai kaedah pembelajaran baru telah diperkenalkan termasuklah kaedah pembelajaran yang menggunakan pendekatan pembelajaran bermodul secara kendiri. Kajian ini adalah bertujuan untuk mengkaji sikap para pelajar terhadap kaedah pembelajaran menggunakan modul pembelajaran kendiri kartografi. Ia dilakukan ke atas 22 orang pelajar semester 3 Diploma Ukur Tanah di Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah. Hasil daripada kajian ini menunjukkan bahawa sikap pelajar adalah positif terhadap kaedah pembelajaran tersebut.