Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat
Kajian ini adalah berkenaan dengan pembangunan dan penilaian sebuah modul bagi memenuhi keperluan pelajar. Modul yang dihasilkan adalah berdasarkan kaedah pembelajaran kendiri dan menggunakan subjek Matematik sebagai isi kandungannya. Pengkhususan diberikan kepada topik Algebra kerana ianya...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8174/1/24p%20SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8174/2/SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8174/3/SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8174/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
Language: | English English English |
Summary: | Kajian ini adalah berkenaan dengan pembangunan dan penilaian sebuah
modul bagi memenuhi keperluan pelajar. Modul yang dihasilkan adalah berdasarkan
kaedah pembelajaran kendiri dan menggunakan subjek Matematik sebagai isi
kandungannya. Pengkhususan diberikan kepada topik Algebra kerana ianya
merupakan teras kepada bidang Matematik. Oleh yang demikian, modul yang
dibangunkan ini lebih berkonsepkan kepada Modul Pembelajaran Kendiri
Matematik, MPKM Algebra. Pendekatan yang digunakan bagi merekabentuk modul
ini adalah berdasarkan kepada tinjauan yang melibatkan penilaian modul yang
dibina. Penilaian ini melibatkan sampel pelajar Kejuruteraan Awam dari Sekolah
Menengah Teknik Batu Pahat. Mereka telah diminta untuk menilai isi, sifat mesra
pengguna dan kebolehlaksanaan modul tersebut bagi memenuhi keperluan pelajar.
Keputusan skor tnin menunjukkan isi kandungan, sifat mesra pengguna dan
kebolehlaksanaan modul ini dapat memenuhi keperluan pengguna di dalam subjek
Matematik Moden. |
---|