Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat

Kajian ini adalah berkenaan dengan pembangunan dan penilaian sebuah modul bagi memenuhi keperluan pelajar. Modul yang dihasilkan adalah berdasarkan kaedah pembelajaran kendiri dan menggunakan subjek Matematik sebagai isi kandungannya. Pengkhususan diberikan kepada topik Algebra kerana ianya...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Abdul Kadir, Siti Balqis
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8174/1/24p%20SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8174/2/SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8174/3/SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8174/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
Language: English
English
English
id my.uthm.eprints.8174
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.81742023-02-07T03:26:39Z http://eprints.uthm.edu.my/8174/ Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat Abdul Kadir, Siti Balqis QA Mathematics QA150-272.5 Algebra Kajian ini adalah berkenaan dengan pembangunan dan penilaian sebuah modul bagi memenuhi keperluan pelajar. Modul yang dihasilkan adalah berdasarkan kaedah pembelajaran kendiri dan menggunakan subjek Matematik sebagai isi kandungannya. Pengkhususan diberikan kepada topik Algebra kerana ianya merupakan teras kepada bidang Matematik. Oleh yang demikian, modul yang dibangunkan ini lebih berkonsepkan kepada Modul Pembelajaran Kendiri Matematik, MPKM Algebra. Pendekatan yang digunakan bagi merekabentuk modul ini adalah berdasarkan kepada tinjauan yang melibatkan penilaian modul yang dibina. Penilaian ini melibatkan sampel pelajar Kejuruteraan Awam dari Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat. Mereka telah diminta untuk menilai isi, sifat mesra pengguna dan kebolehlaksanaan modul tersebut bagi memenuhi keperluan pelajar. Keputusan skor tnin menunjukkan isi kandungan, sifat mesra pengguna dan kebolehlaksanaan modul ini dapat memenuhi keperluan pengguna di dalam subjek Matematik Moden. 2003-03 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/8174/1/24p%20SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8174/2/SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8174/3/SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR%20WATERMARK.pdf Abdul Kadir, Siti Balqis (2003) Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic QA Mathematics
QA150-272.5 Algebra
spellingShingle QA Mathematics
QA150-272.5 Algebra
Abdul Kadir, Siti Balqis
Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat
description Kajian ini adalah berkenaan dengan pembangunan dan penilaian sebuah modul bagi memenuhi keperluan pelajar. Modul yang dihasilkan adalah berdasarkan kaedah pembelajaran kendiri dan menggunakan subjek Matematik sebagai isi kandungannya. Pengkhususan diberikan kepada topik Algebra kerana ianya merupakan teras kepada bidang Matematik. Oleh yang demikian, modul yang dibangunkan ini lebih berkonsepkan kepada Modul Pembelajaran Kendiri Matematik, MPKM Algebra. Pendekatan yang digunakan bagi merekabentuk modul ini adalah berdasarkan kepada tinjauan yang melibatkan penilaian modul yang dibina. Penilaian ini melibatkan sampel pelajar Kejuruteraan Awam dari Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat. Mereka telah diminta untuk menilai isi, sifat mesra pengguna dan kebolehlaksanaan modul tersebut bagi memenuhi keperluan pelajar. Keputusan skor tnin menunjukkan isi kandungan, sifat mesra pengguna dan kebolehlaksanaan modul ini dapat memenuhi keperluan pengguna di dalam subjek Matematik Moden.
format Thesis
author Abdul Kadir, Siti Balqis
author_facet Abdul Kadir, Siti Balqis
author_sort Abdul Kadir, Siti Balqis
title Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat
title_short Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat
title_full Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat
title_fullStr Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat
title_full_unstemmed Pembangunan modul pembelajaran kendiri Matematik, MPKM Algebra dikalangan pelajar Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat
title_sort pembangunan modul pembelajaran kendiri matematik, mpkm algebra dikalangan pelajar sekolah menengah teknik batu pahat
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/8174/1/24p%20SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8174/2/SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8174/3/SITI%20BALQIS%20ABDUL%20KADIR%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8174/
_version_ 1758580251436253184