Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka

Penggunaan teknologi moden dalam mencari rangkaian laluan terpendek telah menyebabkan masalah pencarian laluan terpendek antara dua lokasi dapat diselesaikan. Kebanyakkan kajian laluan terpendek menggunakan rangkaian yang dijana secara rawak yang mana tidak mempunyai sifat rangkaian jalan raya ya...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ramlan, Rohaizan
Format: Thesis
Language:English
Published: 2005
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8238/1/24p%20ROHAIZAN%20RAMLAN.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8238/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
Language: English
id my.uthm.eprints.8238
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.82382023-02-07T03:35:33Z http://eprints.uthm.edu.my/8238/ Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka Ramlan, Rohaizan TE Highway engineering. Roads and pavements Penggunaan teknologi moden dalam mencari rangkaian laluan terpendek telah menyebabkan masalah pencarian laluan terpendek antara dua lokasi dapat diselesaikan. Kebanyakkan kajian laluan terpendek menggunakan rangkaian yang dijana secara rawak yang mana tidak mempunyai sifat rangkaian jalan raya yang sebenar. Terdapat pelbagai kaedah klasik yang digunakan untuk mencari laluan terpendek. Antara keadah-kaedah yang digunakan adalah Djikstra, Floyd- Warshall dan Bellman-Ford. Akan tetapi, setiap kaedah berikut mempunyai kekangan dan kelebihan untuk diimplementasi kepada rangkaian jalan raya sebenar. Penilaian akan dibuat dengan pengiraan terhadap kompleksiti algoritma serta masa larian menggunakan komputer. Berdasarkan penilaian, satu kaedah terbaik bagi mencari laluan terpendek rangkaianjalan raya bagi negeri Johor dan Melaka dikenalpasti. 2005-10 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/8238/1/24p%20ROHAIZAN%20RAMLAN.pdf Ramlan, Rohaizan (2005) Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka. Masters thesis, Universiti Teknologi Malaysia.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
topic TE Highway engineering. Roads and pavements
spellingShingle TE Highway engineering. Roads and pavements
Ramlan, Rohaizan
Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
description Penggunaan teknologi moden dalam mencari rangkaian laluan terpendek telah menyebabkan masalah pencarian laluan terpendek antara dua lokasi dapat diselesaikan. Kebanyakkan kajian laluan terpendek menggunakan rangkaian yang dijana secara rawak yang mana tidak mempunyai sifat rangkaian jalan raya yang sebenar. Terdapat pelbagai kaedah klasik yang digunakan untuk mencari laluan terpendek. Antara keadah-kaedah yang digunakan adalah Djikstra, Floyd- Warshall dan Bellman-Ford. Akan tetapi, setiap kaedah berikut mempunyai kekangan dan kelebihan untuk diimplementasi kepada rangkaian jalan raya sebenar. Penilaian akan dibuat dengan pengiraan terhadap kompleksiti algoritma serta masa larian menggunakan komputer. Berdasarkan penilaian, satu kaedah terbaik bagi mencari laluan terpendek rangkaianjalan raya bagi negeri Johor dan Melaka dikenalpasti.
format Thesis
author Ramlan, Rohaizan
author_facet Ramlan, Rohaizan
author_sort Ramlan, Rohaizan
title Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_short Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_full Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_fullStr Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_full_unstemmed Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_sort penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: negeri johor dan melaka
publishDate 2005
url http://eprints.uthm.edu.my/8238/1/24p%20ROHAIZAN%20RAMLAN.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8238/
_version_ 1758580260815765504