Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatk...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9722/1/24p%20HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9722/2/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9722/3/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9722/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
Language: | English English English |
Summary: | Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam
pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik
Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan
mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatkan kefahaman
pelajar. Kajian ini melibatkan seramai 50 orang responden yang terdiri daripada pelajar
Diploma Akauntansi, Semester 6 yang mengambil kursus Pembangunan Keusahawanan
di Politeknik Ungku Omar sesi 2003/2004. Analisis data dibuat dengan menggunakan
perisian Microsoft Excel bagi data soal selidik bahagian A dan Statistical Package For
Social Sciences (SPSS) bagi data soal selidik bahagian B. Hasil kajian menunjukkan
pendekatan web dapat menarik minat pelajar dan memperolehi skor min sebanyak 3.20.
Kajian juga menunjukkan bahawa laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra
pengguna dengan nilai skor min adalah 3.35 dan membantu meningkatkan kefahaman
pelajar dengan nilai skor min adalah 3.21. Ini menunjukkan bahawa pendekatan web
dapat menarik minat pelajar dengan wujudnya ciri-ciri mesra pengguna serta dapat
membantu meningkatkan kefahaman pelajar |
---|