Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar

Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatk...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ya'akob, Hashamuddin
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9722/1/24p%20HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9722/2/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9722/3/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9722/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
Language: English
English
English
id my.uthm.eprints.9722
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.97222023-08-21T02:26:07Z http://eprints.uthm.edu.my/9722/ Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar Ya'akob, Hashamuddin HB Economic Theory HB522-715 Income. Factor shares Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar. Kajian ini melibatkan seramai 50 orang responden yang terdiri daripada pelajar Diploma Akauntansi, Semester 6 yang mengambil kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar sesi 2003/2004. Analisis data dibuat dengan menggunakan perisian Microsoft Excel bagi data soal selidik bahagian A dan Statistical Package For Social Sciences (SPSS) bagi data soal selidik bahagian B. Hasil kajian menunjukkan pendekatan web dapat menarik minat pelajar dan memperolehi skor min sebanyak 3.20. Kajian juga menunjukkan bahawa laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dengan nilai skor min adalah 3.35 dan membantu meningkatkan kefahaman pelajar dengan nilai skor min adalah 3.21. Ini menunjukkan bahawa pendekatan web dapat menarik minat pelajar dengan wujudnya ciri-ciri mesra pengguna serta dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar 2003-09 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/9722/1/24p%20HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9722/2/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9722/3/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20WATERMARK.pdf Ya'akob, Hashamuddin (2003) Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic HB Economic Theory
HB522-715 Income. Factor shares
spellingShingle HB Economic Theory
HB522-715 Income. Factor shares
Ya'akob, Hashamuddin
Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
description Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar. Kajian ini melibatkan seramai 50 orang responden yang terdiri daripada pelajar Diploma Akauntansi, Semester 6 yang mengambil kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar sesi 2003/2004. Analisis data dibuat dengan menggunakan perisian Microsoft Excel bagi data soal selidik bahagian A dan Statistical Package For Social Sciences (SPSS) bagi data soal selidik bahagian B. Hasil kajian menunjukkan pendekatan web dapat menarik minat pelajar dan memperolehi skor min sebanyak 3.20. Kajian juga menunjukkan bahawa laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dengan nilai skor min adalah 3.35 dan membantu meningkatkan kefahaman pelajar dengan nilai skor min adalah 3.21. Ini menunjukkan bahawa pendekatan web dapat menarik minat pelajar dengan wujudnya ciri-ciri mesra pengguna serta dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar
format Thesis
author Ya'akob, Hashamuddin
author_facet Ya'akob, Hashamuddin
author_sort Ya'akob, Hashamuddin
title Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_short Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_full Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_fullStr Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_full_unstemmed Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_sort pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus pembangunan keusahawanan di politeknik ungku omar
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9722/1/24p%20HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9722/2/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9722/3/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9722/
_version_ 1775624961489108992