Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu

Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenalpasti persepsi guru Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru, Johor terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Seramai 90 orang guru dari Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru dipilih sebagai responden. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohd. Said, Mohd. Rizal, Abdul Rahni, Salwa Munira
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/1/PERSEPSI_GURU_TERHADAP_KUALITI_PERKHIDMATAN_MAKANAN_DI_KANTIN_SEKOLAH_MENENGAH_KEBANGSAAN_SKUDAI_BHARU.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/
https://core.ac.uk/display/11785908
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Malaysia
Language: English
id my.utm.10537
record_format eprints
spelling my.utm.105372017-05-02T03:55:06Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/ Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu Mohd. Said, Mohd. Rizal Abdul Rahni, Salwa Munira L Education (General) Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenalpasti persepsi guru Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru, Johor terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Seramai 90 orang guru dari Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru dipilih sebagai responden. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soal selidik kepada responden. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package For Science Social (SPSS) versi 15.0 untuk mendapatkan nilai kekerapan, peratusan dan min. Hasil kajian menunjukkan persepsi guru terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah ditahap sederhana berdasarkan kepada amalan pekerja dalam pengendalian makanan, kebersihan makanan, kebersihan persekitaran kantin dan kepelbagaian menu makanan. Beberapa cadangan telah dikemukakan untuk penambahbaikan dalam meningkatkan kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Beberapa cadangan kajian lanjutan bagi pengkaji yang ingin meneruskan kajian ini di masa akan datang turut dijalankan. 2010-10-11 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/1/PERSEPSI_GURU_TERHADAP_KUALITI_PERKHIDMATAN_MAKANAN_DI_KANTIN_SEKOLAH_MENENGAH_KEBANGSAAN_SKUDAI_BHARU.pdf Mohd. Said, Mohd. Rizal and Abdul Rahni, Salwa Munira (2010) Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu. Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu . pp. 1-9. (Unpublished) https://core.ac.uk/display/11785908
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Mohd. Said, Mohd. Rizal
Abdul Rahni, Salwa Munira
Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu
description Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenalpasti persepsi guru Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru, Johor terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Seramai 90 orang guru dari Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru dipilih sebagai responden. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soal selidik kepada responden. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package For Science Social (SPSS) versi 15.0 untuk mendapatkan nilai kekerapan, peratusan dan min. Hasil kajian menunjukkan persepsi guru terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah ditahap sederhana berdasarkan kepada amalan pekerja dalam pengendalian makanan, kebersihan makanan, kebersihan persekitaran kantin dan kepelbagaian menu makanan. Beberapa cadangan telah dikemukakan untuk penambahbaikan dalam meningkatkan kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Beberapa cadangan kajian lanjutan bagi pengkaji yang ingin meneruskan kajian ini di masa akan datang turut dijalankan.
format Article
author Mohd. Said, Mohd. Rizal
Abdul Rahni, Salwa Munira
author_facet Mohd. Said, Mohd. Rizal
Abdul Rahni, Salwa Munira
author_sort Mohd. Said, Mohd. Rizal
title Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu
title_short Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu
title_full Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu
title_fullStr Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu
title_full_unstemmed Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu
title_sort persepsi guru terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah menengah kebangsaan skudai bharu
publishDate 2010
url http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/1/PERSEPSI_GURU_TERHADAP_KUALITI_PERKHIDMATAN_MAKANAN_DI_KANTIN_SEKOLAH_MENENGAH_KEBANGSAAN_SKUDAI_BHARU.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/
https://core.ac.uk/display/11785908
_version_ 1643645429374517248