Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu
Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenalpasti persepsi guru Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru, Johor terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Seramai 90 orang guru dari Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru dipilih sebagai responden. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/1/PERSEPSI_GURU_TERHADAP_KUALITI_PERKHIDMATAN_MAKANAN_DI_KANTIN_SEKOLAH_MENENGAH_KEBANGSAAN_SKUDAI_BHARU.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/ https://core.ac.uk/display/11785908 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
id |
my.utm.10537 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.105372017-05-02T03:55:06Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/ Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu Mohd. Said, Mohd. Rizal Abdul Rahni, Salwa Munira L Education (General) Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenalpasti persepsi guru Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru, Johor terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Seramai 90 orang guru dari Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru dipilih sebagai responden. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soal selidik kepada responden. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package For Science Social (SPSS) versi 15.0 untuk mendapatkan nilai kekerapan, peratusan dan min. Hasil kajian menunjukkan persepsi guru terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah ditahap sederhana berdasarkan kepada amalan pekerja dalam pengendalian makanan, kebersihan makanan, kebersihan persekitaran kantin dan kepelbagaian menu makanan. Beberapa cadangan telah dikemukakan untuk penambahbaikan dalam meningkatkan kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Beberapa cadangan kajian lanjutan bagi pengkaji yang ingin meneruskan kajian ini di masa akan datang turut dijalankan. 2010-10-11 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/1/PERSEPSI_GURU_TERHADAP_KUALITI_PERKHIDMATAN_MAKANAN_DI_KANTIN_SEKOLAH_MENENGAH_KEBANGSAAN_SKUDAI_BHARU.pdf Mohd. Said, Mohd. Rizal and Abdul Rahni, Salwa Munira (2010) Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu. Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu . pp. 1-9. (Unpublished) https://core.ac.uk/display/11785908 |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
L Education (General) |
spellingShingle |
L Education (General) Mohd. Said, Mohd. Rizal Abdul Rahni, Salwa Munira Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu |
description |
Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenalpasti persepsi guru Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru, Johor terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Seramai 90 orang guru dari Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Baru dipilih sebagai responden. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soal selidik kepada responden. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package For Science Social (SPSS) versi 15.0 untuk mendapatkan nilai kekerapan, peratusan dan min. Hasil kajian menunjukkan persepsi guru terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah ditahap sederhana berdasarkan kepada amalan pekerja dalam pengendalian makanan, kebersihan makanan, kebersihan persekitaran kantin dan kepelbagaian menu makanan. Beberapa cadangan telah dikemukakan untuk penambahbaikan dalam meningkatkan kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah. Beberapa cadangan kajian lanjutan bagi pengkaji yang ingin meneruskan kajian ini di masa akan datang turut dijalankan. |
format |
Article |
author |
Mohd. Said, Mohd. Rizal Abdul Rahni, Salwa Munira |
author_facet |
Mohd. Said, Mohd. Rizal Abdul Rahni, Salwa Munira |
author_sort |
Mohd. Said, Mohd. Rizal |
title |
Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu |
title_short |
Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu |
title_full |
Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu |
title_fullStr |
Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu |
title_full_unstemmed |
Persepsi Guru Terhadap Kualiti Perkhidmatan Makanan Di Kantin Sekolah Menengah Kebangsaan Skudai Bharu |
title_sort |
persepsi guru terhadap kualiti perkhidmatan makanan di kantin sekolah menengah kebangsaan skudai bharu |
publishDate |
2010 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/1/PERSEPSI_GURU_TERHADAP_KUALITI_PERKHIDMATAN_MAKANAN_DI_KANTIN_SEKOLAH_MENENGAH_KEBANGSAAN_SKUDAI_BHARU.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10537/ https://core.ac.uk/display/11785908 |
_version_ |
1643645429374517248 |