Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar

Kajian dijalankan dengan menggunakan set borang soal selidik (?=0.753) yang terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian A soal selidik digunakan untuk mengetahui latar belakang dan pencapaian akademik pelajar manakala Bahagian B adalah untuk mengenalpasti tahap penguasaan kemahiran manipulatif pelajar...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
Main Authors: Kamaruddin, Meor Ibrahim, Wahab, Norwahidah
格式: Article
語言:English
出版: Faculty of Education 2012
主題:
在線閱讀:http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/1/
http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
機構: Universiti Teknologi Malaysia
語言: English
實物特徵
總結:Kajian dijalankan dengan menggunakan set borang soal selidik (?=0.753) yang terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian A soal selidik digunakan untuk mengetahui latar belakang dan pencapaian akademik pelajar manakala Bahagian B adalah untuk mengenalpasti tahap penguasaan kemahiran manipulatif pelajar dalam amali kimia. Data-data yang diperolehi dianalisis menggunakan perisian Microsoft Excell dan SPSS. Analisis yang digunakan adalah kekerapan, peratus, min dan ujian kolerasi Pearson. Hasil kajian menunjukkan tahap penguasaan kemahiran manipulatif dalam kalangan pelajar berada di tahap baik (70.3%) tetapi tidak wujud hubungan yang signifikan antara tahap penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar (r=0.197).