Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar
Kajian dijalankan dengan menggunakan set borang soal selidik (?=0.753) yang terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian A soal selidik digunakan untuk mengetahui latar belakang dan pencapaian akademik pelajar manakala Bahagian B adalah untuk mengenalpasti tahap penguasaan kemahiran manipulatif pelajar...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
格式: | Article |
語言: | English |
出版: |
Faculty of Education
2012
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/1/ http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/ |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
機構: | Universiti Teknologi Malaysia |
語言: | English |
總結: | Kajian dijalankan dengan menggunakan set borang soal selidik (?=0.753) yang terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian A soal selidik digunakan untuk mengetahui latar belakang dan pencapaian akademik pelajar manakala Bahagian B adalah untuk mengenalpasti tahap penguasaan kemahiran manipulatif pelajar dalam amali kimia. Data-data yang diperolehi dianalisis menggunakan perisian Microsoft Excell dan SPSS. Analisis yang digunakan adalah kekerapan, peratus, min dan ujian kolerasi Pearson. Hasil kajian menunjukkan tahap penguasaan kemahiran manipulatif dalam kalangan pelajar berada di tahap baik (70.3%) tetapi tidak wujud hubungan yang signifikan antara tahap penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar (r=0.197). |
---|