Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar
Kajian dijalankan dengan menggunakan set borang soal selidik (?=0.753) yang terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian A soal selidik digunakan untuk mengetahui latar belakang dan pencapaian akademik pelajar manakala Bahagian B adalah untuk mengenalpasti tahap penguasaan kemahiran manipulatif pelajar...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Education
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/1/ http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
id |
my.utm.20999 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.209992017-10-13T10:19:07Z http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/ Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar Kamaruddin, Meor Ibrahim Wahab, Norwahidah L Education (General) Kajian dijalankan dengan menggunakan set borang soal selidik (?=0.753) yang terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian A soal selidik digunakan untuk mengetahui latar belakang dan pencapaian akademik pelajar manakala Bahagian B adalah untuk mengenalpasti tahap penguasaan kemahiran manipulatif pelajar dalam amali kimia. Data-data yang diperolehi dianalisis menggunakan perisian Microsoft Excell dan SPSS. Analisis yang digunakan adalah kekerapan, peratus, min dan ujian kolerasi Pearson. Hasil kajian menunjukkan tahap penguasaan kemahiran manipulatif dalam kalangan pelajar berada di tahap baik (70.3%) tetapi tidak wujud hubungan yang signifikan antara tahap penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar (r=0.197). Faculty of Education 2012 Article NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/1/ Kamaruddin, Meor Ibrahim and Wahab, Norwahidah (2012) Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar. UNSPECIFIED, 4 . (Unpublished) |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
L Education (General) |
spellingShingle |
L Education (General) Kamaruddin, Meor Ibrahim Wahab, Norwahidah Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar |
description |
Kajian dijalankan dengan menggunakan set borang soal selidik (?=0.753) yang terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian A soal selidik digunakan untuk mengetahui latar belakang dan pencapaian akademik pelajar manakala Bahagian B adalah untuk mengenalpasti tahap penguasaan kemahiran manipulatif pelajar dalam amali kimia. Data-data yang diperolehi dianalisis menggunakan perisian Microsoft Excell dan SPSS. Analisis yang digunakan adalah kekerapan, peratus, min dan ujian kolerasi Pearson. Hasil kajian menunjukkan tahap penguasaan kemahiran manipulatif dalam kalangan pelajar berada di tahap baik (70.3%) tetapi tidak wujud hubungan yang signifikan antara tahap penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar (r=0.197). |
format |
Article |
author |
Kamaruddin, Meor Ibrahim Wahab, Norwahidah |
author_facet |
Kamaruddin, Meor Ibrahim Wahab, Norwahidah |
author_sort |
Kamaruddin, Meor Ibrahim |
title |
Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar |
title_short |
Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar |
title_full |
Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar |
title_fullStr |
Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar |
title_full_unstemmed |
Penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar |
title_sort |
penguasaan kemahiran manipulatif dengan pencapaian akademik pelajar |
publisher |
Faculty of Education |
publishDate |
2012 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/1/ http://eprints.utm.my/id/eprint/20999/ |
_version_ |
1643647243915362304 |