Ciri guru pendidikan Islam berkesan
Guru Pendidikan Islam berkesan dalam perbincangan tokoh pendidikan merangkumi pelbagai aspek antaranya ialah dari segi perancangan pengajaran, pengurusan bilik darjah, gaya dan strategi pengajaran, kaedah penilaian pengajaran, menjaga hubungan baik guru dan pelajar, pengaplikasian teknologi dalam pe...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/1/NoorFadhlinaNawawi2012__CiriPendidikanIslamBerkesan.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/ http://islamic.utm.my/2011/10/28/international-seminar-on-teaching-and-islamic-education-seappi-2012/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Guru Pendidikan Islam berkesan dalam perbincangan tokoh pendidikan merangkumi pelbagai aspek antaranya ialah dari segi perancangan pengajaran, pengurusan bilik darjah, gaya dan strategi pengajaran, kaedah penilaian pengajaran, menjaga hubungan baik guru dan pelajar, pengaplikasian teknologi dalam pengajaran dan pembelajaran, keperibadian, keperibadian dengan Allah, keperibadian terhadap diri sendiri, keperibadian terhadap pelajar, dan kemahiran. Artikel ini cuba mengupas aspek-aspek ini agar ciri yang dijelaskan dapat dipraktikkan dalam kalangan guru Pendidikan Islam di Malaysia. |
---|