Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Ma...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Book Section |
Language: | English |
Published: |
Dewan Bahasa dan Pustaka
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repo.uum.edu.my/13945/1/r.PDF http://repo.uum.edu.my/13945/ http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Utara Malaysia |
Language: | English |
id |
my.uum.repo.13945 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uum.repo.139452015-05-12T05:46:53Z http://repo.uum.edu.my/13945/ Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia Mohamed, Ahmad Martadha Sakdan, Mohd Fo'ad Ahmad, Abdul Halim JQ Political institutions Asia Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka. Dewan Bahasa dan Pustaka Haron, Shireen Musib, Zuraidah 2012 Book Section PeerReviewed application/pdf en http://repo.uum.edu.my/13945/1/r.PDF Mohamed, Ahmad Martadha and Sakdan, Mohd Fo'ad and Ahmad, Abdul Halim (2012) Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia. In: Pemasaran politik di Malaysia. Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, pp. 103-134. ISBN 9789834611200 http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019 |
institution |
Universiti Utara Malaysia |
building |
UUM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Utara Malaysia |
content_source |
UUM Institutionali Repository |
url_provider |
http://repo.uum.edu.my/ |
language |
English |
topic |
JQ Political institutions Asia |
spellingShingle |
JQ Political institutions Asia Mohamed, Ahmad Martadha Sakdan, Mohd Fo'ad Ahmad, Abdul Halim Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia |
description |
Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan
pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka. |
author2 |
Haron, Shireen |
author_facet |
Haron, Shireen Mohamed, Ahmad Martadha Sakdan, Mohd Fo'ad Ahmad, Abdul Halim |
format |
Book Section |
author |
Mohamed, Ahmad Martadha Sakdan, Mohd Fo'ad Ahmad, Abdul Halim |
author_sort |
Mohamed, Ahmad Martadha |
title |
Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia |
title_short |
Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia |
title_full |
Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia |
title_fullStr |
Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia |
title_full_unstemmed |
Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia |
title_sort |
pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan melayu di semenanjung malaysia |
publisher |
Dewan Bahasa dan Pustaka |
publishDate |
2012 |
url |
http://repo.uum.edu.my/13945/1/r.PDF http://repo.uum.edu.my/13945/ http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019 |
_version_ |
1644281324993773568 |