Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia

Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Ma...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohamed, Ahmad Martadha, Sakdan, Mohd Fo'ad, Ahmad, Abdul Halim
Other Authors: Haron, Shireen
Format: Book Section
Language:English
Published: Dewan Bahasa dan Pustaka 2012
Subjects:
Online Access:http://repo.uum.edu.my/13945/1/r.PDF
http://repo.uum.edu.my/13945/
http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Utara Malaysia
Language: English
id my.uum.repo.13945
record_format eprints
spelling my.uum.repo.139452015-05-12T05:46:53Z http://repo.uum.edu.my/13945/ Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia Mohamed, Ahmad Martadha Sakdan, Mohd Fo'ad Ahmad, Abdul Halim JQ Political institutions Asia Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka. Dewan Bahasa dan Pustaka Haron, Shireen Musib, Zuraidah 2012 Book Section PeerReviewed application/pdf en http://repo.uum.edu.my/13945/1/r.PDF Mohamed, Ahmad Martadha and Sakdan, Mohd Fo'ad and Ahmad, Abdul Halim (2012) Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia. In: Pemasaran politik di Malaysia. Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, pp. 103-134. ISBN 9789834611200 http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019
institution Universiti Utara Malaysia
building UUM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Utara Malaysia
content_source UUM Institutionali Repository
url_provider http://repo.uum.edu.my/
language English
topic JQ Political institutions Asia
spellingShingle JQ Political institutions Asia
Mohamed, Ahmad Martadha
Sakdan, Mohd Fo'ad
Ahmad, Abdul Halim
Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
description Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka.
author2 Haron, Shireen
author_facet Haron, Shireen
Mohamed, Ahmad Martadha
Sakdan, Mohd Fo'ad
Ahmad, Abdul Halim
format Book Section
author Mohamed, Ahmad Martadha
Sakdan, Mohd Fo'ad
Ahmad, Abdul Halim
author_sort Mohamed, Ahmad Martadha
title Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_short Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_full Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_fullStr Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_full_unstemmed Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_sort pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan melayu di semenanjung malaysia
publisher Dewan Bahasa dan Pustaka
publishDate 2012
url http://repo.uum.edu.my/13945/1/r.PDF
http://repo.uum.edu.my/13945/
http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019
_version_ 1644281324993773568