Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah

Kemunculan pelbagai jenis produk dan perkhidmatan di pasaran menjadi semakin ketara. Persaingan turut bertambah dengan kemunculan firmafirma baru yang berlandaskan kepada satu objektif yang sarna iaitu mempertuaskan pasaran masing-masing. Setiap firma ini menawarkan produk atau perkhidmatan mau pun...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Julian Paul Sidin
Format: Research Report
Language:English
English
Published: Universiti Malaysia Sabah 2000
Subjects:
Online Access:https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/1/Tinjauan%20ke%20atas%20tahap%20kualiti%20perkhidmatan%20di%20kalangan%20peniaga-peniaga%20kecil%20di%20Sabah.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/7/Tinjauan%20ke%20atas%20tahap%20kualiti%20perkhidmatan%20di%20kalangan%20peniaga-peniaga%20kecil%20di%20Sabah%20.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Malaysia Sabah
Language: English
English
id my.ums.eprints.23488
record_format eprints
spelling my.ums.eprints.234882020-08-27T08:11:10Z https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/ Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah Julian Paul Sidin HD Industries. Land use. Labor Kemunculan pelbagai jenis produk dan perkhidmatan di pasaran menjadi semakin ketara. Persaingan turut bertambah dengan kemunculan firmafirma baru yang berlandaskan kepada satu objektif yang sarna iaitu mempertuaskan pasaran masing-masing. Setiap firma ini menawarkan produk atau perkhidmatan mau pun yang sama atau yang berbeza mengikut gaya pendekatan yang berlainan samada melalui pengenalan produk baru atau melalui inovasi untuk menjadikannya lebih menarik berbanding dengan pesaing yang lain. Pelanggan dan pemiagaan adalah dua entiti yang sentiasa berkaitan secara lang sung dan tidak boleh dipisahkan. Dalam kertas ini, penyelidik cuba untuk mendedahkan apakah sebenarnya jangkaan pelanggan sebelum, semasa dan selepas menerima sesuatu produk atau perkhidmatan yang ditawarkan oleh sesebuah firma atau pembekal dari perspektif kualiti. Universiti Malaysia Sabah 2000 Research Report NonPeerReviewed text en https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/1/Tinjauan%20ke%20atas%20tahap%20kualiti%20perkhidmatan%20di%20kalangan%20peniaga-peniaga%20kecil%20di%20Sabah.pdf text en https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/7/Tinjauan%20ke%20atas%20tahap%20kualiti%20perkhidmatan%20di%20kalangan%20peniaga-peniaga%20kecil%20di%20Sabah%20.pdf Julian Paul Sidin (2000) Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah. (Unpublished)
institution Universiti Malaysia Sabah
building UMS Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaysia Sabah
content_source UMS Institutional Repository
url_provider http://eprints.ums.edu.my/
language English
English
topic HD Industries. Land use. Labor
spellingShingle HD Industries. Land use. Labor
Julian Paul Sidin
Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah
description Kemunculan pelbagai jenis produk dan perkhidmatan di pasaran menjadi semakin ketara. Persaingan turut bertambah dengan kemunculan firmafirma baru yang berlandaskan kepada satu objektif yang sarna iaitu mempertuaskan pasaran masing-masing. Setiap firma ini menawarkan produk atau perkhidmatan mau pun yang sama atau yang berbeza mengikut gaya pendekatan yang berlainan samada melalui pengenalan produk baru atau melalui inovasi untuk menjadikannya lebih menarik berbanding dengan pesaing yang lain. Pelanggan dan pemiagaan adalah dua entiti yang sentiasa berkaitan secara lang sung dan tidak boleh dipisahkan. Dalam kertas ini, penyelidik cuba untuk mendedahkan apakah sebenarnya jangkaan pelanggan sebelum, semasa dan selepas menerima sesuatu produk atau perkhidmatan yang ditawarkan oleh sesebuah firma atau pembekal dari perspektif kualiti.
format Research Report
author Julian Paul Sidin
author_facet Julian Paul Sidin
author_sort Julian Paul Sidin
title Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah
title_short Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah
title_full Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah
title_fullStr Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah
title_full_unstemmed Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah
title_sort tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di sabah
publisher Universiti Malaysia Sabah
publishDate 2000
url https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/1/Tinjauan%20ke%20atas%20tahap%20kualiti%20perkhidmatan%20di%20kalangan%20peniaga-peniaga%20kecil%20di%20Sabah.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/7/Tinjauan%20ke%20atas%20tahap%20kualiti%20perkhidmatan%20di%20kalangan%20peniaga-peniaga%20kecil%20di%20Sabah%20.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/
_version_ 1760230113678458880