Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti

Komunikasi adalah kata-kata yang mempunyai kuasa magic atau sakti. lanya boleh membawa kegembiraan yang agung atau keputusan yang mendalam. Biasanya pengetahuan akan dipindahkan daripada penutur kepada pendengar. Kemungkinan penutur mempengaruhi pendengar dan memerintahnya untuk membuat keputusan....

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Syd Zin, Syd Abdul Rahman
格式: Conference or Workshop Item
語言:English
出版: 2009
主題:
在線閱讀:http://repo.uum.edu.my/2274/1/Dr._Hj_Syd_Abdul_Rahman_Hj._Syd_Zin_1.pdf
http://repo.uum.edu.my/2274/
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
機構: Universiti Utara Malaysia
語言: English
id my.uum.repo.2274
record_format eprints
spelling my.uum.repo.22742011-06-12T01:02:01Z http://repo.uum.edu.my/2274/ Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti Syd Zin, Syd Abdul Rahman Z665 Library Science. Information Science Komunikasi adalah kata-kata yang mempunyai kuasa magic atau sakti. lanya boleh membawa kegembiraan yang agung atau keputusan yang mendalam. Biasanya pengetahuan akan dipindahkan daripada penutur kepada pendengar. Kemungkinan penutur mempengaruhi pendengar dan memerintahnya untuk membuat keputusan. Berkomunikasi juga dapat menimbulkan emosi yang mendalam dan berupaya menggerakkan tindakan manusia. Aktiviti komunikasi kegunaaannya diamalkan sebagai alat perhubunggan ketika melaksanakan tugas seharian seperti Pegawai Perpustakaan. Manakala kewujudan komunikasi canggih seperfi komputer, satelit,teleks, fax dan sebagainya berperanan memperfingkatkan aktiviti komunikasi. Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan yang berkualiti dalam kalangan Pembantu Perpustakaan bermaksud perkhidmatan yang dapat memenuhi harapan dan memuaskan hati pelanggan. Ini melibatkan perkhidmatan yang cepat, tiada kesilapan,mudah diperolehi, tidak membebankan pelanggan, layanan yang mesra serta sopan. Ini bermakna, komunikasi efektif dalam kalangan Pembantu Perpustakaan sebagai pemberi perkhidmatan kepada pelanggan secara berkualiti. Justeru, dalam kertas kerja ini dinyatakan latihan komunikasi yang efektif bagi Pembantu Perpustakaan ke arah Perkhidmatan yang berkualiti. Dinyatakan juga ketrampilan komunikasi mendengar dalam kalangan Pembantu Perpustakaan dan juga prinsip untuk menyediakan keperluan komunikasi pelanggan atau pengguna perpustakaan. 2009-06 Conference or Workshop Item NonPeerReviewed application/pdf en http://repo.uum.edu.my/2274/1/Dr._Hj_Syd_Abdul_Rahman_Hj._Syd_Zin_1.pdf Syd Zin, Syd Abdul Rahman (2009) Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti. In: Seminar Kebangsaan Pembantu Perpustakaan, 2 - 4 Jun 2009, Hotel City Bayview Langkawi, Kedah. (Unpublished)
institution Universiti Utara Malaysia
building UUM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Utara Malaysia
content_source UUM Institutionali Repository
url_provider http://repo.uum.edu.my/
language English
topic Z665 Library Science. Information Science
spellingShingle Z665 Library Science. Information Science
Syd Zin, Syd Abdul Rahman
Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti
description Komunikasi adalah kata-kata yang mempunyai kuasa magic atau sakti. lanya boleh membawa kegembiraan yang agung atau keputusan yang mendalam. Biasanya pengetahuan akan dipindahkan daripada penutur kepada pendengar. Kemungkinan penutur mempengaruhi pendengar dan memerintahnya untuk membuat keputusan. Berkomunikasi juga dapat menimbulkan emosi yang mendalam dan berupaya menggerakkan tindakan manusia. Aktiviti komunikasi kegunaaannya diamalkan sebagai alat perhubunggan ketika melaksanakan tugas seharian seperti Pegawai Perpustakaan. Manakala kewujudan komunikasi canggih seperfi komputer, satelit,teleks, fax dan sebagainya berperanan memperfingkatkan aktiviti komunikasi. Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan yang berkualiti dalam kalangan Pembantu Perpustakaan bermaksud perkhidmatan yang dapat memenuhi harapan dan memuaskan hati pelanggan. Ini melibatkan perkhidmatan yang cepat, tiada kesilapan,mudah diperolehi, tidak membebankan pelanggan, layanan yang mesra serta sopan. Ini bermakna, komunikasi efektif dalam kalangan Pembantu Perpustakaan sebagai pemberi perkhidmatan kepada pelanggan secara berkualiti. Justeru, dalam kertas kerja ini dinyatakan latihan komunikasi yang efektif bagi Pembantu Perpustakaan ke arah Perkhidmatan yang berkualiti. Dinyatakan juga ketrampilan komunikasi mendengar dalam kalangan Pembantu Perpustakaan dan juga prinsip untuk menyediakan keperluan komunikasi pelanggan atau pengguna perpustakaan.
format Conference or Workshop Item
author Syd Zin, Syd Abdul Rahman
author_facet Syd Zin, Syd Abdul Rahman
author_sort Syd Zin, Syd Abdul Rahman
title Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti
title_short Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti
title_full Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti
title_fullStr Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti
title_full_unstemmed Komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti
title_sort komunikasi efektif ke arah perkhidmatan berkualiti
publishDate 2009
url http://repo.uum.edu.my/2274/1/Dr._Hj_Syd_Abdul_Rahman_Hj._Syd_Zin_1.pdf
http://repo.uum.edu.my/2274/
_version_ 1644278191360049152